Uddannelse, kurser, hobby og fritid

GRUNDUDDANNELSE

Offentlig planlægning, anlægslinjen, akademiingeniør
Aalborg Universitet er projektorienteret og havde som led i uddannelsen en indbygget praktisk erfaring med løsning af en række konkrete projektopgaver i samarbejde med lokale virksomheder og kommuner

Studieprojekter:

  • Basisuddannelse
    • Indeklima i etageejendom
    • Konstruktion af beskyttelsesrum, der kan beskytte ved atomangreb
  • 3. semester: Bymodning: Tæt-lav boligbyggeri ved Blenstrup
  • 4. semester: Fjerntrafikveje: Omfartsvej ved Hjørring
  • 5. semester: Planlægning i tætte byområder: Borgerinddragelse i byfornyelsesprocessen
  • 6. semester: Trafikplanlægning: Gaden i en ny synsvinkel – Gadesanering i Vingårdsgade

Afsluttende eksamensprojekt: Ældreplanlægning i Aalborg kommune – om menneskesyn og boligpolitik
1992, Aalborg Universitet

SUPPLERINGS- / EFTERUDDANNELSE

Pædagogik – Udvikling og læring
Pseudovidenskabelige (Erfaringsbaserede) teoriers (Pædagogik og psykologi) anvendelsesgyldighed i forhold til:

  • Konkrete problemstillinger (Undervisning, opdragelse)
  • Sociale sammenhænge (Kulturer)
  • Historiske vilkår for teoriernes udvikling og nutidige gyldighed (Kønsroller, sociale / økonomiske vilkår)

Eksamensspørgsmål: Forskelle og ligheder på Piaget og Vygotskys udviklingsteorier
2009, Københavns Universitet Amager, åbne uddannelse

Pædagogik – Faget historisk
Det overordnede verdensbillede i form af videnskabsområder (Naturvidenskab, pseudovidenskab (Erfaringsbaserede)), universalitet (Almenmenneskeligt gældende) og tankesystemer (Ideologier, kulturbestemte normer).
Evalueringsopgave: Foucault: Disciplinering – En moderne magtteknologi
Konkret arbejdsmetode: Faktorer der skaber sociale hierarkier, konkurrence og påvirker normen for gode og dårlige værdier (Disciplineringens metoder)
2008, Københavns Universitet Amager, åben uddannelse

Pædagogik – Organisation og læring
Organisationsformernes betydning for udviklingen af samarbejdskulturer og rammerne for erfaringsdannelse.
Eksamensopgave: Social- og sundhedsområderne under indflydelse af moderne management
Konkret arbejdsmetode: Organisationsdiagrammer for praksisfællesskaberne (Alle aktører i tilknytning til en problemstilling / arbejdsområde)
2008, Københavns Universitet Amager, åben uddannelse

Projektledelse
Praktisk tilrettelagt kursus med træning i anvendelse af en række projektstyringsredskaber, herunder blandt andet kommunikationsstruktur, samarbejds- og organisationsformer og udviklingsfaser. Kursisternes opgaver blev koordineret over en hjemmeside og mundede ud i et fælles metodekatalog (Læs eventuelt mere om metoder og erfaringer: Forandringsprocesser og projektledelse)
1999, DTU, åben udannelse

Retorik, Kommunikation og Formidling I
1994, Aarhus Universitet, åben uddannelse

UNGDOMSUDDANNELSE

Matematisk fysik student
1983, Aalborghus statsgymnasium

KURSER I PSYKOLOGI, PERSONLIG LEDELSE OG DET ÅNDELIGE / ABSTRAKTE VERDENSBILLEDE

Coaching: Organisationspsykologiske perspektiver (Emnekursus)
Central pointe: Det er ikke den terapeutiske metode, der er afgørende for et positivt terapeutisk forløb. Det er terapeutens personlige accept og indstilling til “klienten”, der er afgørende for resultatet af et terapeutisk forløb. Metoden er et sekundært sprogligt redskab.
Underviser: Cand. psych. Ebbe Lavendt
2006, Folkeuniversitetet København

Landmark kurser i personlig udvikling og ledelse
Opfølgende supplement til Landmark Forum i London
Det var Landmarks første kurser på dansk jord, jeg deltog på
(Læs om Landmark: Landmark og janteloven, The Landmark Forum, Mentale transformationskoncepter, social etik og personlige grænser: Landmark forum og Landmark kurser 1996-97)
1996-97, København

Landmark Forum
Personlig udvikling og ledelse
1996, London

Astrologi
Fødselshoroskop, horoskopsyntese, tolkning, det karmiske aspekt mm.
Undervisningsmaterialet og anden litteratur omkring astrologi gav en god introduktion til de begreber og den sproglige terminologi, der bliver brugt indenfor det åndelig og spirituelle felt.
(Se eventuelt: Det åndelige og spirituelle formsprog)
1993-98, Forskellige enkeltstående kurser – hos blandt andet Astrologihuset (Valby og Nørrebro), København

PRAKTISKE KURSER

Kommunikation i praksis
Planlægning og praktisk udførelse af informationsopgaver
2009, Niels Brock, København

Elementær brandbekæmpelse
2007, Tårnby Brandvæsen (Bostedet: Pensionat Kamager)

Fra tilskuer til deltager – Samhandling og kommunikation med udviklingshæmmede
Temadage med psykolog Per Lorentzen
(Kursusnoter)
2005, Botilbuddet Solstriben, Sundbyvang, Københavns kommune

Almen fødevarehygiejne
2005, Hotel- og Restaurantskolen, København V (Bostedet Solstriben, Sundbyvang)

Epilepsi og epileptiske anfald
2004, Ansvarshavende neurolog, Sundbyvang

Medicingiver til internt brug
2002, Ansvarshavende læge og sygeplejerske, Sundbyvang

Selvforsvarskursus for kvinder
2002, Amager Kung Fu Skole

Engelsk – genopfriskningskursus
2000, Studieskolen København

PC-kørekort / European Computer Driving Licence
Office-pakken
1999, Forskellige kursussteder i Storkøbenhavn

Voksenpædagogisk Grundkursus
1999, AOF

Desktop Publishing 1
1995, HK Modul Data, Valby (Center for Ligebehandling af Handicappede, København)

» KOMPETENCE CV

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s